سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین وکیل در قم

 

امروز می خواهیم درخصوص یک ویژگی ها و وظایف وکیل خوب و حرفه ای به صحبت بنشینیم . خیلی ها می خواهند بدانند معیار انتخاب بهترین وکیل چیست . وکیل حرفه ای و وکیل متخصص باید ویژگی های منحصر بفردی داشته باشد . همانطور که واقف هستید وکالت از جمله مشاغل آزاد است اما تفاوت بزرگی با دیگر مشاغل آزاد دارد و آن شان و جایگاه این شغل است .

شغل وکیل به دلیل مسئولیت بالایی که دارد و اعتمادی که مردم در وی سرمایه گذاری می کنند شان خاصی داشته و از جایگاه مقدسی برخوردار است . همانا این تفاوت برجسته ، شغل وکالت دادگستری را از سایر مشاغل آزاد جدا می کند . وکیل خوب در صورتی می توان گفت کارش را به نحو احسن انجام داده که مساله موکل را مساله خودش محسوب کند و در حدی برای کار موکل دغدغه داشته باشد که نسبت به کار خود دارد.

ویژگی ها و وظایف وکیل خوب و حرفه ای

هرچند وکالت تعهد به وسیله است به این معنی که وکیل موظف است تمام تلاش خود را برای دفاع مناسب از موکل به کار بندد و قانونا مسوولیتی در رسیدن به نتیجه ندارد و در واقع تضمینی جهت دستیابی به نتیجه نمی دهد؛ اما یک وکیل حرفه ای و وکیل متخصص باید در مقابل موکل پاسخگو باشد و این جریان معیار سنجش اعتبار وکیل در جامعه است و اینجاست که وکالت از دیگر مشاغل آزاد جدا شده و احساس مسوولیت به همراه دقت بالا مهم ترین اصل وکالت است.

 

در درجه اول اهمیت شرافت کاری و حرفه ای این شغل باید ملاک قرار گیرد. در صورتی که وکیل در مقابل کاری که انجام می دهد احساس مسوولیت نداشته باشد شرافت شغلی را رعایت نکرده است. زمانی که افراد به دنبال یک وکیل خوب می گردند، ضمن اینکه وکیل مورد نظر آنها وکیلی است که دانش و آگاهی و مهارت لازم را داشته باشد به دنبال یک وکیل قابل اعتماد نیز هستند.

وکیل میبایست حس اعتماد و اطمینان را در موکل ایجاد کند و  نباید صرفا از نقطه نظر مادیات به قضیه نگاه کند بلکه باید اجرای قانون و عدالت و رسیدن حق به حق دار را چراغ راه خود قرار دهد . اوست که باید در ابتدا پی ببرد که موکل راست می گوید یا نه و سپس به حمایت از وی برخیزد. یک وکیل خوب علاوه بر دانش و مهارت لازمه بر نقاط ضعف و قوت موکل خود و جزئیات پرونده آگاه است.

وکیل خوب باید تلاشگر باشد

هیچ کس یک وکیل مدافع تنبل وکاهل نمی خواهد از ویژگی های یک وکیل خوب این است که بسیارزحمت کش و تلاشگر  باشد و به صورت مداوم و مستمر امور قضایی موکلین را در مراجع مربوطه پیگیری و تعقیب کند .

وکیل حرفه ای باید حقوق دان و متخصص باشد

در این حرفه ما یک حقوق دان داریم و یک حقوق خوان ! باید حواستان را جمع کنید که وکیل حقوق خوان نصیب شما نشود . شما میخواهید یک وکیل مدافع داشته باشید که معلومات کافی در امور قانونی و قضایی داشته باشد. که دراینصورت میتواند به شما مشاوره ورهنمایی مفید از نظر قانون نماید.

یک وکیل خوب می تواند ساعت ها با قاضی پرونده در خصوص موضوع پرونده و مبانی حقوقی آن بحث نماید و با استدلالهای دقیق و علمی خود او را به چالش بکشاند . وکیل میبایست درمورد سایر رشته ها هم اطلاعاتی کسب کند، اطلاعاتی که به کار آیند و در جریان دادرسی تاثیرگذار باشند. هرچه علم و دانش وکیل در زمینه های مختلف بیشتر باشد در زمان دادرسی و دفاع در صحن دادگاه روند بهتری را طی کند.

 

وکیل مجرب باید اخلاق حسنه داشته باشد

شما نمیخواهید وکیل مدافعی داشته باشید که بداخلاق وسنگدل باشد. شما کسی رامیخواهید که به شما مهربان بوده وباشما احساس همدردی داشته باشد . شما ممکن است از قبل اسیر پریشانی و پشیمانی در خصوص واقعه مورد نظر باشید وکیل نباید شما را ملامت کند بلکه باید به دنبال چاره جویی و پیدا کردن راهی برای حل مشکل باشد .

وکیل خوب باید با حوصله باشد

موکل حق دارد از کلیه ابعاد پرونده خود آگاه باشد لذا این وظیفه وکیل دادگستری به عنوان یک وکیل حرفه ای است که او را از چند و چون ماجرا آگاه ساخته و با حوصله و دقت موضوعات را برای شما شرح دهد . شما باید بدانید دقیقا کجا ایستاده اید و به کجا قرار است بروید . وکیل خوب در واقع یک وکیل با حوصله است که در کلیه مراحل کار با اطلاع رسانی به موکل با همفکری او به دفاع و پیشروی در پرونده قضایی ادامه می دهد .

وکیل خوب باید در دسترس باشد

درست است که وکلا در مراجع قضایی و غیر آن اجازه دسترسی به تلفن خود را ندارند اما این قضیه نباید مانع دسترسی راحت موکل به آنها شود . گاهی موکل یک سوال ضروری دارد که باید از وکیل خود بپرسد یا اینکه می خواهد در جریان موضوع خاصی قرار بگیرد .

وکیل خوب باید راز دار  باشد

در جریان دادرسی یا حل و فصل مشکل قضایی که برای شما پیش آمده است شما باید کلیه جزئیات مربوطه را به وکیل خود بگوئید . حتی اگر کاملا خصوصی باشد و تا بحال به هیچ کس دیگر نگفته باشید . بنابراین یک وکیل حرفه ای و یک وکیل متخصص ، شخصی است که راز دار شما باشد و شما بتوانید همچون سنگ صبور خود با وی درد دل کنید .

وکیل خوب قدرت بیان عالی دارد

وکیل خوب شخصی است که توانایی بالایی در مکالمات تحریری و تقریری داشته باشد. وکیل شما باید به گونه ای تکلم کند که شما آنرا به راحتی درک کنید . علاوه بر این وکیل باید این تونایی را داشته باشد که با قدرت استدلال و استنباط خود ذهن قاضی را به واقعیت مساله راهنمایی کند و مقام قضایی را به همان نقطه ای برساند که خود و موکلش در آن قرار دارند .

یک وکیل خوب باید توانایی ارتباط برقرار کردن با قضات ، ضابطین دادگستری ، دادورز ها و مسئولین اجرای احکام و …. را داشته باشد . تمام این ارتباط ها در سرنوشت پرونده موکل تاثیر گذار خواهند بود . قدرت بیان وکیل و روابط اجتماعی فوق العاده او گاهی کلید رهایی موکل از موقعیت های مشکل ساز است . شما می توانید وکیل را از این نقطه نظر در جلسه مشاوره حضوری که با او خواهید داشت محک بزنید و از توانایی های وی اطمینان حاصل کنید .

وکیل خوب باید جسور و شجاع باشد

انتخاب شغل وکیل مدافع ، به هیچ عنوان انتخاب آسانی نیست . در مواردیکه موکل وکیل در ظاهر و دیدگاه همگان مجرم و عنصر مخرب قلمداد می شود ، وکیل بابت دفاع از او در دادگاه تحت فشار اذهان عمومی قرار می گیرد . حتی قاضی هم ممکن است وکیل مدافع را تحت قشار بگذارد تا ازدفاع موکلش انصراف دهد . علاوه بر اینها موانع بسیار دیگری نیز موجود است . شما  به وکیل مدافعی نیاز داریدکه با شهامت بوده و با وجود فشارها وخطراتی که متوجه وی می باشند به دفاع از شما ادامه دهد و هیچ عاملی او را از این مهم باز ندارد .

علاوه بر مساله بالا ، گاهی طرف موکل اقدام به تهدید وکیل می کند و با قهر و غلبه از او درخواست می کند که به دفاع از موکل ادامه ندهد . چه کسی از این آزمون سربلند خارج خواهد شد ؟ ما همواره در مقابل تهدید های روزمره این جمله را یادآور می شویم : ” قبل از شما هم افراد زیادی ما را تهدید کرده اند ، اما می بینید که ما هنوز ، قدرتمند تر از همیشه پابرجا هستیم ! “

شجاعت و جسارت هم از صفات ضروری یک وکیل دادگستری است. وکیل قرار است مدافع و حافظ جان، مال، ناموس و آبروی موکل خود باشد. وکیل در دنیایی زندگی می کند که پر از درگیری و تنازع است یعنی لازمه این شغل در تقابل بودن با طرف دیگر است . اینجاست که شجاعت و جسارت به کار می آید . یک وکیل خوب ضمن اینکه نزاکت را رعایت میکند باید بسیار حرفه ای برخورد کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت وکیل قم مراجعه فرمایید .